Tietoa meistä

Olemme pieni, mutta aktiivinen yhdistys. Kuukausitapaamisemme on kuukauden viimeisenä keskiviikkona klo 14 -16, ellei erikseen muuta sovita. Kokouspaikkana kunnantalon takkahuone.

Muu toiminta nivoutuu kuukausitapaamisessasi Kangasniemen vilkkaaseen kulttuuriantiin ja myös omiin ideoihin, jopa  ex-tempore.

Toimintaamme Kangasniemellä

Haluamme olla osana yhteiskunnallista keskustelua. Kuukausitapaamiseen kuuluu aina alustus ajankohtaisesta asiasta kahvinjuonnin ja arpajaisten lomassa. Kunnan luottamushenkilöt ja virkamiehet kertovat kunnan tilanteesta ja vie terveisiämme eteenpäin. Käymme kunnallisjärjestön ministerien ja kansanedustajien kutsutilaisuuksissa. Pysymme työelämässä mukana tutustumalla paikallisiin tuotantolaitoksiin ja yrityksiin.

Olemme olleet aloitteellisia kulttuuripalvelujen saamisessa myös syrjäkylien asukkaille mm. elokuvien päivänäytännöillä.

Kangasniemen Kirjaston tarinapiiri, johon kutsuttiin kerran kuussa kotiseutumme perinnetarinoiden tietäjiä ja kuulijoita, sai alkunsa, kun kirjaston toimintaa esiteltiin kuukausikokouksessamme. Ensimmäisen tarinapiirin jälkeen jäsentämme haastateltiin sekä radioon että televisioon. Tarinoista on koottu kaksi kirjaa KOTISEUTUMUISTOJA. Myös Kangasniemen musiikkiviikon tapahtumat ovat meille tärkeitä ja käymme porukalla katsomassa Teatteri Ilonan esityksiä.